In de huidige concurrerende arbeidsmarkt is ‘Employment Branding’ hét wapen bij het aantrekken en behouden van de juiste medewerkers. Maar hoe pak je dit aan? De auteurs bieden met dit boek heldere inzichten, inspirerende praktijkvoorbeelden en een concrete en gefundeerde aanpak.

Een goed werkgeversimago kan alleen voor je gaan werken wanneer je dit écht authentiek overbrengt!

Bij Employment Branding gaat het om het creëren, communiceren en managen van een aantrekkelijk, onderscheidend en authentiek werkgeversimago, bij zowel huidige als toekomstige werknemers. Het moet iets zeggen over wie je bent als werkgever, wat de organisatie aan de werknemers levert en hoe de organisatie dat doet.

Employer Branding kan alleen werken wanneer je de organisatie en procedures goed hebt ingericht. En een goed werkgeversimago kan alleen voor je gaan werken wanneer je écht authentiek dit overbrengt. Alle medewerkers moeten achter dit imago willen, kunnen en durven staan. De meeste bedrijven zijn zich er wel van bewust dat dit belangrijk is, maar de stap naar naar de ontwikkeling van een goed werkgeversmerk blijkt in de praktijk lastig te zijn. Het vraagt om een goede samenwerking tussen diverse disciplines in een bedrijf zoals Human Resources, Corporate communicatie, marketing en strategie. Het zo even in elkaar zetten van een nieuwe wervingscampagne onder het kopje Employer Branding vraagt dan ook om problemen. Zeker met de huidige sociale media is een mooi verhaaltje bij de sollicitatiegesprekken niet voldoende.

Een heel aardig boek. Een aanrader voor HR professionals, managers én OR leden!

Tip: In paperback te verkrijgen via bol.com